Що робити, якщо ціна на бензин зростає із завидною постійністю, погрожуючи зробити нерентабельними перевезення? Варіантів дій кілька, але найбільш вдалим видається встановлення газобалонного обладнання та переклад автомобіля на роботу на газі.
Компоненти газобалонного обладнання.
Сьогодні в дану систему входить комплекс пристроїв і пристосувань, необхідних для того, щоб забезпечити роботу двигуна автомобіля на газоподібному паливі. Основними вузлами газобалонного обладнання є:
- Редуктор-випарник. Він є основним вузлом системи і призначений для ступеневої зниження тиску газу в міру подачі газо-повітряної суміші в камеру згоряння двигуна. Існує кілька різновидів редукторів, головною відмінністю яких є кількість ступенів регулювання. Також в них можуть бути встановлені різні системи пуску. Як правило, саме від типу редуктора і його експлуатаційних характеристик залежить робота двигуна і вартість всієї системи.
- Два електричних клапана: газовий і бензиновий. Ці пристрої здійснюють перемикання роботи двигуна з бензину на газ і навпаки.
- Газовий балон. Його призначення ясно, воно аналогічно бензобаку автомобіля. Обсяг газового балона варіюється від 30 до 280 л і залежить від об'єму двигуна і багажника автомобіля, його вантажопідйомності і планованої дальності поїздок.
- Мультиклапан. Здійснює відразу кілька функцій, в числі яких індикація кількості газу в балоні, відсічення газу для забезпечення наявності парової подушки, а також обмеження тиску палива.
- Змішувач. Це пристрій дозує компоненти повітряно-газової суміші і з'єднує їх між собою. Конструкція змішувачів і принцип дії різних типів змішувачів можуть значно відрізнятися між собою, підбір пристрою проводиться відповідно до типу двигуна і його конструктивними особливостями.
- Перемикач. Його завдання - перемкнути роботу двигуна з одного виду палива на інший.
- Заправний пристрій виносного типу.
- Комплект трубопроводів.
Комплектація може змінюватися в залежності від технічних особливостей, як двигуна автомобіля, так і особливостей газобалонного обладнання.
Переваги роботи газобалонного обладнання.
Основною перевагою, що досягається при установці газобалонного обладнання - це значний рівень економії. Як вже говорилося, вартість бензину і дизпалива ростуть з вражаючою швидкістю, і мабуть, єдиний спосіб заощадити на цій статті витрат - це встановити обладнання для роботи автомобіля на газовому паливі.
Також при роботі на газі знижується шкода, що завдається навколишньому середовищу, так як знижується рівень вихлопів і поліпшується їх якісний склад. Екологічність двигуна, що працює на цьому виді палива вище ніж у бензинових і дизельних агрегатів, незважаючи на те, що останній тип часто обладнаний каталітичним нейтралізатором, що знижує рівень викидів.
Мало хто знає, але рівень пожежної у двигунів , що працюють на газі, також знаходиться на високому рівні, що пов'язано з наявністю в системі спеціальних пристроїв, що перешкоджають витоку газу. Також газобалонне обладнання в процесі розробки піддавалося різним випробуванням, що дозволив удосконалити конструкцію таким чином, що в результаті аварії її пошкодження було практично зведено до нуля.
Існує ще кілька позитивних моментів, що досягаються при установці газобалонного обладнання, наприклад, можливість уникнути заправки неякісним бензином, висока мобільність, збільшений ресурс роботи двигуна, зростання ціни автомобіля при продажу та інше.
Що ж перешкоджає поширенню газобалонного обладнання?
Серед причин, що заважають установці даного виду обладнання та економії коштів, є і такі як висока вартість комплекту для роботи на газі , неможливість заправки в деяких регіонах, економія обсягу багажника, але головна з них - усталена думка, що після установки газобалонного обладнання починають "горіти" клапана, ресурс використання двигуна знижується, і він швидко приходить в непридатність.
{{1 }} Як не смішно, але якщо більшість названих причин все-таки мають під собою певні підстави, головна з них є найчистішої води вигадкою. Міф цей зародився на самому початку розробки і установки газобалонного обладнання на двигун автомобіля.
Природно, що таке обладнання було недосконале, регулювання були, м'яко кажучи, приблизними, а деякі хотіли ще й заощадити на кількості газу . Невірна регулювання змішувача приводила до того, що проблеми з головкою блоку циліндрів були звичайним явищем, а клапана і справді були схильні до сильної усадки і прогорання.
Сьогодні, коли в ходу вже четверте покоління газобалонного обладнання, все ці байки давно втратили реальну основу і стали просто аргументами, які призводять працівники старого гарту, не здатні слідувати за технічним прогресом. Насправді, установка газобалонного обладнання ні в найменшій мірі не знижують ресурс використання мотора, а ті деякі випадки підвищеного зносу головки блоку пов'язані не з наявністю газової апаратури, а з її неправильної регулюванням.До слова, такі випадки трапляються і з двигунами, що працюють на бензині, однак, чомусь ніхто не говорить після цього, що бензин шкодить мотору. Більш того, сучасні системи газобалонного обладнання працюють таким чином, що навантаження на двигун зменшуються, він експлуатується в більш щадному режимі, при якому мастило залишається на стінках циліндрів і не забруднюється масло. В результаті ми маємо збільшення ресурсу двигуна, що значно знижує частоту проведення ремонту.
Таким чином установка газобалонного обладнання - це відмінна перспектива економії коштів, збільшення ресурсу двигуна і зниження витрат на обслуговування автомобіля. Всі ці причини досить вагомі, і даний варіант вибирає все більшу кількість автовласників. Запитайте серед своїх знайомих: багато з них встановили газобалонне обладнання? Напевно, такі знайдуться. А тепер задайте питання: а хотіли б відмовитися від його використання? Сперечаємося, що ви не почуєте жодної позитивної відповіді.