Постоянный зростання цін на паливо змушує багатьох автомобілістів переводити свій автомобіль на газ. Встановивши на авто газобалонне обладнання власники транспортного засобу можуть економити на обслуговуванні автомобіля, оскільки сьогодні газ значно дешевше бензину.
З моменту своєї появи системи ГБО проходили постійний розвиток, удосконалювалися разом з автомобілем. На сьогоднішній день еволюційний розвиток ГБО пов'язано з 6 поколіннями. У розвитку ГБО пройшло 3 етапи, які включають в себе по 2 покоління.
З плином часу змінювався принцип роботи двигуна. Разом з ним змінювався покоління ГБО у відповідність з принципом живлення двигуна внутрішнього згоряння. У відповідність з цим розрізняють:
- Карбюраторний (механічний) впорскування палива.
- Інжекторне розподілене харчування.
- Прямий впорскування палива.
Еволюційний розвиток ГБО
У процесі розвитку один одного змінювали 6 поколінь ГБО, що встановлюється на автомобіль.
1 покоління
Такі системи ГБО були застосовні тільки до карбюраторним двигунів. Система складалася з газового балона, запірної арматури, випарника або підігрівача (метанові системи), редуктора (вирівнює тиск до робочих показників), вакуумного клапана, змішувача (газ змішується з повітрям), датчиків і паливної магістралі.
Безумовно, велику кількість компонентів було безсумнівним мінусом ГБО першого покоління. Паливна магістраль мала велику довжину, а сама система характеризувалася низькою надійністю і безпекою.
2 покоління
В системі вакуумний клапан був замінений електромагнітним пристроєм. Це дозволяло здійснювати перемикання видів палива прямо з салону автомобіля. При низьких температурах автомобіль стало запускати простіше.
3 покоління
Систему ГБО оснастили більш сучасною електронною начинкою. Подача газу в двигун коректувалася в автоматичному режимі. Сигнал електроніці надходив від датчика кисню. Крім того, на редуктор ГБО був встановлений датчик температури. Він не дозволяв виконати старт на холодному редукторі. У такому вигляді ГБО застосовується лише до інжекторним автомобілів.
4 покоління
Систему доповнили одним важливим удосконаленням. Впорскування газу здійснюється за допомогою форсунок. Кожен циліндр має окрему форсунку. Дозування здійснюється електронним блоком управління.
5 покоління
В цьому поколінні відсутнє що-небудь загальне стосовно всіх попередніх систем:
В якості палива використовують тільки пропан-бутан.
Газовим насосом нагнітається тиск в магістраль і подається рідкий газ.
Газова магістраль виконана з пластикових трубок.
Відсутній редуктор.
Система 5 покоління дозволила наблизити витрата газу до бензину.
6 покоління
Це найсучасніший варіант ГБО. Поки він ще не отримав широкого розповсюдження. Це зумовлено його високою вартістю. До того ж, придбати його ще досить складно. З цією системою на автомобіль встановлюється тільки газовий балон і перемикач типу палива. Подача газу здійснюється за бензинової магістралі. Газ потрапляє в двигун через форсунки.