Мап сенсор, він же датчик тиску і розрідження газу, є одним з найбільш вразливих вузлів устаткування, ГБО. Цей пристрій призначений для вимірювання тиску газу і вимірювання розрідження вакууму в колекторі. Для зручності монтажу часто комбінується з датчиком температури газу в одному корпусі. На підставі показань даного пристрою електронний блок управління ЕБУ («мізки») приймає рішення про дозування палива і можливих включеннях функції довпрыска бензину.
Як правило, map sensor складається з 2-х елементів вимірюють тиск (найпопулярніша модель такого елемента, це MPXHZ6400A, MPXHZ6400, MPXHZ6400AC6T1). Дана мікросхема представляє собою пьезорезистивный перетворювач в корпусі SOP8. Обв'язки на платі у вигляді транзисторів, конденсаторів, транзисторних збірок і т. д. Датчика температури газу, який являє собою звичайну термопару міняє опір з зміна температури, як правило номінал такого терморезистора становить 2,2 кОм (в основному в продуктах Stag PS-02, PS-02 plus, PS-04 plus, Digitronic) і 4,7 кОм (в таких моделях як A. EB MP12t, Atiker, LPGTECH PTS-01, Alex PTS01, Torelli і т. д.) і Звичайно ж корпусу в якому все це упаковано, і роз'єму підключення (як правило 5 - pin). Хочеться звернути Вашу увагу, що корпус відіграє важливу рель, адже від його герметичності, залежить термін служби датчика тиску і точність показань датчика температури (завдяки металевій втулці в корпусі, обробленої термопастою, куди вставляється датчик температури).
Які основні причини виходу з ладу датчика тиску, температури і розрідження газу?
1. Найчастішою причиною поломки є окислення контактів на елементах, що вимірюють тиск, це відбувається з трьох причин: 1. неправильний монтаж мап сенсора, при якому потік газу перебувати не під лічильними елементами, а над, що спричиняє потрапляння важких фракцій на плату з подальшою корозією, 2. Несвоєчасна заміна фільтрів (рідше ніж 10 000 км) що спричиняє попадання тих же фракцій і смол на датчик), 3. Заправка неякісним газом
2. На другому місці знаходитися така причина як різкі скачи тиску в редукторі, датчик тиску ГБО отримує занадто великий тиск, що і виводить його з ладу. У даній ситуації варто спочатку відремонтувати редуктор, а потім вже міняти датчик тиску газу.
3. І нарешті, банальне попадання вологи під фішку підключення датчика ГБО. Таке відбувається, як правило, після того як автовласники миють двигун і т. д.
Як продовжити термін служби мап сенсора газу?
1. Вчасно проходьте ТО
2. Використовуйте фільтра парової фази з відстійником і функцією сепарації масел (наприклад, Alex Ultra 360)
3. Вчасно міняйте ремкомплект редуктора газу
4. Заправляйтеся на перевірених заправках
Як визначити, яка модель map sensor у Вас встановлена або яка Вам підійде?
Найчастіше модель датчика написана на самому датчику, наприклад, PS-02 plus, Digitronic PS-04, AEB MP12t, в. д. Якщо маркування датчика невідома, то можна підібрати по моделі встановленої електроніки ГБО, так само у Вас завжди є можливість відправити фото датчика нам на будь-месенджер viber, telegram (0662488260), Whatsapp(0982390379) в чат на сайті gazmax.com.ua або на електронну пошту sales.gazmax@ukr.net для того, що б ми допомогли Вам з підбором підходящих моделей.
GazMax: Максимум ГБО - Максимум можливостей