На сьогоднішній день дедалі більше автолюбителів переходять на використання газобалонного обладнання (ГБО) у своїх автомобілях. Це обумовлено низкою переваг: економія на паливі, менший шкідливий вплив на навколишнє середовище, можливість заправлятися газом за нижчими цінами. Однак іноді виникають ситуації, коли газове обладнання перестає працювати. Розглянемо основні причини, через які може перестати працювати ГБО на автомобілі.


  1. Несправність газових форсунок. Це одна з найпоширеніших проблем, пов'язаних із експлуатацією газобалонної системи. Причин може бути кілька: зношування деталей форсунки, забруднення паливними домішками, заїдання рухомих елементів. Внаслідок цього порушується процес розпилення газу, двигун нестійко працює на газі або зовсім відмовляється заводитися.
  2. Витоку газу із системи живлення. Причиною можуть стати розгерметизація магістралей високого чи низького тиску, нещільне з'єднання роз'ємів, дефект мембран регулятора тиску чи клапанів. Витіки небезпечні скупченням горючої суміші в салоні, а також зниженням потужності через падіння тиску газу.
  3. Проблеми електронного блоку управління. Сучасні газові системи оснащуються електронікою, що забезпечує керування подачею газу та безпечним переходом з бензину на газ і назад. При виході з ладу датчиків, проводки або блоку управління автомобіль не працюватиме на газі в потрібних режимах.
  4. Проблеми із газовими фільтрами. Фільтри призначені для очищення газу від механічних частинок, але з часом забиваються самі забрудненнями. Це веде до недостатнього тиску газу у форсунок. Крім того, забруднені фільтри можуть пропускати частинки до форсунок, що викликає їх швидке зношування.
  5. Несправність газових магістралей. Вібрація, корозія, деформації можуть порушити герметичність та призвести до витоків у трубопроводах середнього та високого тиску. У місцях з'єднань також можливе ослаблення хомутів. Це загрожує як падінням потужності, так і небезпекою вибуху газоповітряної суміші.

  6. Проблеми із газовими балонами. Неякісне зварювання шва, корозія, механічні пошкодження можуть зробити балони непридатними для експлуатації. Крім того, згодом відбувається руйнування внутрішнього покриття балонів, що призводить до забруднення газу.

  7. Несправність газового редуктора. Цей пристрій призначений для зниження тиску газу із заправного (до 25 МПа) до робітника в системі живлення (0,15-0,3 МПа). Проблеми редуктора можуть призвести як до підвищеного, так і до зниженого тиску газу у форсунок.

  8. Забруднення газового фільтра-осушувача. Цей фільтр вловлює вологу з газу, запобігаючи корозії та замерзанню магістралей. При насиченні водою фільтр перестає виконувати свої функції, що може спричинити відмову роботи на газі.


Для відновлення працездатності газової системи необхідно провести діагностику з виявленням несправностей, а потім - заміну або ремонт елементів, що вийшли з ладу. Регулярне технічне обслуговування допоможе запобігти багатьом проблемам і забезпечить тривалу безвідмовну роботу газового обладнання автомобіля.